Hogyan lesz egy közgazdászból stíluskommunikátor?

Az egész történet 12 éves koromban kezdődött. Pici koromtól imádtam rajzolni, és akkoriban a divatmagazinok bűvkörébe kerültem, az ajándékba kapott Vogue Italia és a Harper’s Bazaar teljesen beszippantottak. Az inspiráció adott volt, így több ezer divattervet megrajzoltam autodidakta módon.

Aztán a gimnáziumban dönteni kellett a „hova tovább-ról”, de a divattervező szakról lebeszéltek. Vidéki lányként, nulla hátszéllel nem lehet érvényesülni.. Így kezdtem el az akkor nagyon divatosnak számító közgázt, hiszen az idegen nyelvek és a matek nagyon mentek, valamint a gazdasági pályát is érdekesnek találtam.

Közgazdászként egy nagy vegyipari cégnél helyezkedtem el, és építgettem a karrierem, először ügyintéző, majd kiemelt ügyfélkapcsolati menedzserként. A legjobban a párizsi és milánói üzleti utakat szerettem, mert ott mindig igazi élmény volt az a pár nap. A nők és a férfiak jól öltözöttek, magabiztosak, önazonosak voltak. Mertek önmaguk lenni, és ezt az öltözködés által is kifejezni. Generációkra visszanyúlva megvan náluk ennek a kultúrája, magukba szívják, hiszen a jó példa alapján lehet legjobban elsajátítani bármit, akár ízlést formálni, stílust teremteni.

Már akkor megfogalmazódott bennem, hogy ezt szeretném kialakítani Magyarországon is!

Felemelni a magyar öltözködéskultúrát méltó helyére, hiszen a ’20-as és a ’30-as években a magyar stílusos öltözködés a bécsivel vetekedett.

A mi generációnk kezében óriási lehetőség van, hiszen ha a mi stílusérzékünk fejlődik, akkor a lányaink minket másolnak, a férfiakat pedig amúgy is köztudott, hogy 80%-ban mi nők öltöztetjük.

Amikor megszülettek a gyerekeim komoly önismereti utat jártam be, és felerősödtek a régi vágyak, hogy azzal foglalkozzak, amiről gyerekként álmodtam.

Elkezdtem kutatni a témát, először varrótanfolyamon vettem részt, ahol már formálódott, hogy nem feltétlenül a divattervezés az én utam. A stylist, színszakértő és stílustanácsadó képzések rádöbbentettek, hogy olyan nők stílusának megteremtésében szeretnék részt venni, mint Te!

Természetesen 10 év üzleti kommunikációja nem tűnik el csak úgy, ezért a Szegedi Tudomány Egyetemen a Stíluskommunikátor szakon emeltem a tudásomat nemzetközi szintre. Multik, magyar nagyvállalatok, de kkv-k és vállalkozók is szívesen veszik igénybe akár az élmény előadásaimat és a stíluskommunikációs tréningjeimet személyesen és online egyaránt.

2017-ben kijött az első könyvem, hiszen testközelből láttam, mennyire szükség van az edukációra, hogy a stílus tanulható, de megfelelő irodalom alig áll rendelkezésre.

A stílustanácsadás az alapja a stílus kialakításának, a SZÍN és a FAZON.

Hiszek a klasszikus, nőies stílusban egy kis vagánysággal fűszerezve. Időtlen darabokat divatos szezonális ruhákkal és kiegészítőkkel kombinálva.

Vallom, hogy a magyar nőknél megvan az igény a stílusos öltözködésre.

Szeretném a magyar nők öltözködéskultúráját európai szinten említésre méltóvá formálni, hogy merjenek színeket használni, sokkal nőiesebben öltözni, a személyiségük és a megjelenésük által emlékezetesek lenni.